Maglownica nowa czy regenerowana, a może używana? Przedstawiamy wszystkie „za” i „przeciw”

Każdy samochód prędzej czy później dosięgnie niewielka awaria bądź poważniejsza usterka. Jako kierowcy musimy się bowiem liczyć z tym, że każda część naszego samochodu zużywa się podczas codziennej jazdy. Żywotność niektórych elementów zależy od stylu naszej jazdy, podczas gdy na sprawność innych kompletnie nie mamy wpływu. Tak jest na przykład z przekładnią kierowniczą. Jeśli ulegnie awarii, mamy kilka możliwości, z których możemy skorzystać. Zakup tej części nie musi być bowiem obowiązkowy. Zatem maglownica nowa czy regenerowana? Przeanalizujmy to.

Maglownicę nazywamy inaczej przekładnię kierowniczą. Stanowi ona istotny element wyposażenia każdego pojazdu. Cały układ kierowniczy składa się z kilku głównych elementów, które współpracując ze sobą, umożliwiają kierowanie samochodem. Pierwszym z nich jest koło kierownicy. Łączy się ono z wałem kierowniczym, który odbiera impulsy przekazywane na kierownicę za pośrednictwem rąk kierowcy. Dzięki niemu ruchy kierownicy interpretowane są prawidłowo między innymi przez przekładnię kierowniczą. To jej prawidłowemu działaniu zawdzięczamy stabilny tor jazdy i „posłuszeństwo” samochodu. Za pośrednictwem zwrotnic łączy się ona z kołami pojazdu, bezpośrednio kierując ich pracą. Niestety przekładnia kierownicza z czasem się zużywa, a my stajemy przed pytaniem: „maglownica nowa czy regenerowana – co się bardziej opłaca?”

Awaria przekładni kierowniczej

Objawy zepsutej przekładni kierowniczej z reguły są łatwo i szybko odczuwalne przez kierowcę. Choć nie należą do gwałtownych i natychmiastowo zagrażających bezpieczeństwu, nie należy zwlekać z ich diagnozą. Uszkodzona maglownica może przyczynić się do wystąpienia poważniejszych awarii. Te z kolei mogą całkowicie unieruchomić nasz samochód. Szybka reakcja kierowcy na pierwsze objawy awarii jest kluczowa dla dalszej sprawności całego układu kierowniczego.

Największa ilość kierowców wymienia takie objawy uszkodzenia maglownicy jak: luz na przekładni kierowniczej, objawiający się luzem odczuwalnym podczas kręcenia kierownicą, niepokojące hałasy, takie jak stuki w maglownicy, trzeszczenia, odgłosy pukania, ocierania metalowych części, zgrzyty, wycieki płynu, pocąca się maglownica, a nawet awaria wspomagania kierownicy. Ten objaw jest jednocześnie jedną z poważniejszych komplikacji, wydawać by się mogło, błahej usterki.

Maglownica nowa czy regenerowana – nie zawsze łatwy wybór

Usterki układu kierowniczego zdarzają się często ze względu na wysoki poziom eksploatacji ich części. Za każdym razem, gdy poruszamy się samochodem, pracują one bowiem na pełnych obrotach. Niemożliwe jest przemieszczanie się bez używania maglownicy. Nawet utrzymanie prostego toru jazdy wymaga wykonywania minimalnych ruchów kierownicą. Zepsutą maglownicę możemy jednak szybko naprawić i to na wiele różnych sposobów.

maglownica nowa czy regenerowana

Możliwości, z jakich możemy skorzystać to: regeneracja przekładni kierowniczej, kupno części używanej lub nowej. W przypadku regeneracji maglownicy mamy pewność, że wymienione zostaną wszystkie niesprawne elementy maglownicy, zostanie ona szczegółowo sprawdzona oraz otrzymamy na nią gwarancję. Co więcej, maglownica po regeneracji jakościowo nie odbiega od jej fabrycznego odpowiednika. To bezsprzeczne zalety tego rodzaju działania. Na jego korzyść przemawia również atrakcyjna cena regeneracji.

Atrakcyjna jest również cena używanej przekładni kierowniczej. Ponadto jest ona dostępna najczęściej od ręki, a w większości przypadków działa bez zarzutu. W tym wypadku jednak często nie wiemy, co kupujemy, a stan techniczny części może pozostawiać wiele do życzenia. Gwarancja jest również tylko i wyłącznie rozruchowa.

W przypadku zakupu nowej maglownicy niestety musimy liczyć się z kosztem większego rzędu. Fabrycznie nowa część ma bowiem swoją cenę. Dużymi wadami tego rozwiązania są, oprócz wysokiej ceny, mała dostępność części oraz wydłużony czas realizacji zamówienia.

Na szczęście pod względem jakości części sprawa jest ułatwiona, ponieważ nieistotne jest czy maglownica nowa, czy regenerowana – powinna działać tak samo dobrze. Jakość obu części jest jak najbardziej porównywalna.

Gwarancja jakości i bezpieczeństwa

Zwykle problemy w działaniu przekładni kierowniczych wynikają bezpośrednio z ich budowy. W związku z tym, że w zdecydowanej większości pojazdów mamy do czynienia z maglownicami zębatkowymi, zużyciu ulegają najczęściej koła zębate. Równie często występują nieszczelności. One z kolei wiążą się z zanieczyszczeniami, które dostają się pod maskę samochodu oraz z korozją spowodowaną nadgryzieniem części zębem czasu.

Gwarancję bezpieczeństwa zyskujemy tylko wtedy, gdy przekładnię kierowniczą oddamy w ręce specjalisty. Za jego radą możemy zadecydować, z którego z przytoczonych przez nas rozwiązań skorzystamy. Zatem maglownica nowa czy regenerowana? Najkorzystniejszym rozwiązaniem wydaje się być tutaj regeneracja. Jest bowiem relatywnie tania, a zapewnia niemal identyczną jakość, jak nowa część.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

661 355 977

Main Menu