Mając świadomość złożoności zagadnień związanych z przekładniami kierowniczymi, przygotowaliśmy dla Państwa dział Porady techniczne w formie zbioru często zadawanych pytań, tzw. FAQ. Zachęcamy również do zapoznania się z sekcją Diagnoza usterki przekładni kierowniczej oraz Tabela diagnostyczna w których przygotowaliśmy zestawienie najczęściej występujących objawów uszkodzenia przekładni kierowniczej oraz możliwe rozwiązania usterki.

Często zadawane pytania
PORADY TECHNICZNE
Co to jest przekładnia kierownicza?
Jakie są rodzaje przekładni kierowniczych/maglownic?
Czy każdą przekładnię kierowniczą można zregenerować?
Czy jedną przekładnię kierowniczą można regenerować kilkukrotnie?
W jaki sposób mogło dojść do uszkodzenia przekładni kierowniczej w moim samochodzie?
Lepiej przeprowadzić regenerację czy zakupić nową maglownicę, gdy jest ona mocno zużyta?
Które elementy „tuningu” mojego auta szczególnie szkodzą maglownicom?
Jak rozpoznam, że moja przekładnia kierownicza ma usterkę?
Na czym polega proces regeneracji maglownicy?
Jak długo trwa proces regeneracji maglownicy?
Na jakich podzespołach naprawiane są przekładnie kierownicze?
Jaki jest koszt regeneracji przekładni kierowniczej?
Co oznacza, że towar jest zregenerowany?
Co oznacza regeneracja towaru z kaucją?
Czy na zregenerowaną maglownicę otrzymam gwarancję?
Czy po założeniu przekładni kierowniczej powinienem skontrolować jej stan?
Szybka diagnoza usterki przekładni kierowniczej
O przekładnię kierowniczą warto dbać przede wszystkim dlatego, że stanowi ona istotny element całości układu kierowniczego. Nie wszystkie problemy przy kierowaniu pojazdem oznaczają jednak wadę lub usterkę maglownicy. Dlatego warto czujnie obserwować i oceniać jej sprawne funkcjonowanie. W szczególności, że od jej prawidłowego działania zależy komfort oraz bezpieczeństwo podróży samochodem. Należy zatem sprawdzać każdą wątpliwość. W ramach porad technicznych przygotowaliśmy zestawienie najczęściej występujących objawów ze strony układu kierowniczego.
OBJAWY
Duże opory przy skręcie w jedną stronę
Opory przy skręcie kierownicą w obie strony
Zacięcia i sporadyczne opory przy skręcie
Zapowietrzony układ hydrauliczny, „wyrzucanie” oleju
Trudności z utrzymaniem stabilnego toru jazdy na wprost
Drgania kierownicy
Brak samoczynnego powrotu koła kierownicy do pozycji środkowej
Wyciek płynu hydraulicznego z układu wspomagania kierownicy
Zapalenie lampki kontrolnej ze strony układu wspomagania
Tabela diagnostyczna
Problem (objawy) | Możliwy powód | Metoda eliminacji |
---|---|---|
Ciężkie sterowanie w obu kierunkach | Niewystarczający poziom płynu w zbiorniku | Wyeliminować przyczyny utraty płynu, a następnie dodać ciecz do wymaganego poziomu |
Niskie napięcie paska / zużycie koła pasowego / zużycie paska | Wyreguluj napięcie paska / wymień koła pasowe / wymień pas | |
Powietrze wchodzące do systemu | Wymienić uszkodzone uszczelki olejowe i przewody olejowe | |
Spadek ciśnienia lub wydajność pompy | Wymienić pompę | |
Zatkany filtr systemowy | Wymień filtr | |
Zużycie izolatorów hydraulicznych i zębatki kierowniczej pierścieni tłokowych | Naprawa / wymiana mechanizmu kierowniczego | |
Zużyta zębatka kierownicza | Naprawa / wymiana mechanizmu kierowniczego | |
Ciężkie sterowanie w środku | Zużycie obudowy cylindra zębatki kierowniczej | Naprawa / wymiana mechanizmu kierowniczego |
Ciężkie sterowanie tylko w jednym kierunku | Nosić szpule korpusu / nosić szpule izolatorów wodnych | Naprawa / wymiana mechanizmu kierowniczego |
Ciężkie sterowanie podczas szybkiego obrotu | Niskie napięcie paska / zużycie koła pasowego / zużycie paska | Wyreguluj napięcie paska / wymień koła pasowe / wymień pas |
Powietrze wchodzące do systemu | Wymienić uszkodzone uszczelki olejowe i przewody olejowe | |
Spadek ciśnienia lub wydajność pompy | Wymienić pompę | |
Kierownica nie wraca (źle wraca) do pozycji środkowej | Błąd biegu | Naprawa |
Zerwane wyrównanie / zbieżność | Dokonać regulacji | |
Zużyte wały kierownicy | Zastąp krzyże | |
Nieprawidłowe ustawienie / mechaniczne uszkodzenie / zużycie mechanizmu kierowniczego | Naprawa / wymiana mechanizmu kierowniczego | |
Niedokładność w prowadzeniu (samochód „płynie” po drodze) | Nieprawidłowe ustawienie / mechaniczne uszkodzenie / zużycie mechanizmu kierowniczego | Naprawa / wymiana mechanizmu kierowniczego |
Niewystarczający poziom płynu w zbiorniku | Wyeliminować przyczyny utraty płynu, a następnie dodać ciecz do wymaganego poziomu | |
Zużyte części podwozia | Wymień zużyte części | |
Zużyte wały kierownicy | Zastąp krzyże | |
Powietrze wchodzące do systemu | Wymienić uszkodzone uszczelki olejowe i przewody olejowe | |
Uderzając w kierownicę podczas wirowania | Powietrze wchodzące do systemu | Wymienić uszkodzone uszczelki olejowe i przewody olejowe |
Zużyte wały kierownicy | Zastąp krzyże | |
Nieprawidłowe ustawienie / mechaniczne uszkodzenie / zużycie mechanizmu kierowniczego | Naprawa / wymiana mechanizmu kierowniczego | |
Zużyte części podwozia | Wymień zużyte części | |
Wibracje kierownicy | Balans kół jest uszkodzony | Koła wyważające |
Zerwane wyrównanie / zbieżność | Dokonać regulacji | |
Luz „na kierownicy” | Zużyte części podwozia | Wymień i zużyj części |
Zużyte wały kierownicy | Zastąp krzyże | |
Nieprawidłowe ustawienie / mechaniczne uszkodzenie / zużycie mechanizmu kierowniczego | Naprawa / wymiana mechanizmu kierowniczego | |
Spontaniczne sterowanie | Niewspółosiowość zaworu sterującego urządzenia sterującego | Naprawa / wymiana mechanizmu kierowniczego |
Hałas | Powietrze wchodzące do systemu | Wymienić uszkodzone uszczelki olejowe i przewody olejowe |
Zatkany filtr systemowy | Wymień filtr | |
Deformacja rury olejowej | Wymienić przewód olejowy | |
Spadek ciśnienia lub wydajność pompy | Wymienić pompę | |
Spadek poziomu w zbiorniku | Wyeliminować wyciek i dodać płyn | |
Trwała utrata płynu hydraulicznego | Zużyte dławnice i zębatka lub uszczelki pompy | Naprawa / wymiana uszkodzonego węzła |
Rozprężanie połączeń przewodów olejowych | Wymienić uszczelki | |