Stuki w maglownicy – czy to coś poważnego?

Niezwykle częstą i działającą na nerwy kierowców dolegliwością wskazującą na usterkę samochodu są stuki w maglownicy. Ciągłe odgłosy dobiegające spod maski pojazdu mogą przyprawić o zawrót głowy i nie pozwalają skupić się na jeździe oraz cieszyć się podróżą. Pora odwiedzić mechanika i dowiedzieć się, co je powoduje.

Coś stuka…

Wszelkie niecodzienne odgłosy wydobywające się z wnętrza samochodu powinny nas choć delikatnie zaniepokoić. Niekoniecznie muszą oznaczać coś bardzo złego, jednak zawsze należy sprawdzić źródło ich pochodzenia i określić przyczynę powstawania. Najczęściej stuki, zgrzyty i puknięcia spowodowane są zużyciem elementów przekładni kierowniczej. Część ta pracuje za każdym razem, gdy wyruszamy w podróż samochodem. Nic więc dziwnego, że stosunkowo często zużywa się i ulega awariom. Objaw ten jest typowy szczególnie dla samochodów, które są wyposażone w elektryczny układ wspomagania. Stuki w maglownicy to jednak niejedyna oznaka, że z samochodem dzieje się coś niedobrego.

Oprócz nich wymieniamy również inne objawy zepsutej maglownicy. Najczęściej mamy do czynienia też z nieprawidłową pracą kierownicy (luzy, blokady, opory, brak wspomagania) czy wyciekami płynów. Gdy zbagatelizujemy nawet niewielką usterkę, po jakimś czasie możemy mieć już do czynienia z bardzo poważną awarią. Zużycie maglownicy to proces, który postępuje w czasie. Jej uszkodzenie nie następuje z dnia na dzień. Każde nadmierne zużycie części może okazać się niebezpieczne dla kierowcy i jego pasażerów. Gdy maglownica nie działa prawidłowo, tor jazdy samochodu jest zaburzony, pojazd ciężko się prowadzi, a podróż nie należy do najprzyjemniejszych.

Stuki w maglownicy – kiedy to poważna sprawa?

Stuki w przekładni kierowniczej, które powodują luzy na kierownicy, możemy spróbować usunąć samodzielnie. Umożliwia nam to śruba regulacyjna znajdująca się w przekładni kierowniczej. Dzięki niej jesteśmy w stanie tak ustawić elementy maglownicy, by pozbyć się luzów, a co za tym idzie, zniwelować nieprzyjemne odgłosy. Nie zawsze jednak stuki w maglownicy są oznaką niegroźnej usterki. W niektórych przypadkach niezbędna staje się pomoc specjalisty.

Przyczyn nieprzyjemnego dla ucha stukania może być wiele. Często dotyczą uszkodzeń tulei prowadzących. Znajdują się one na końcach przekładni i służą prowadzeniu listwy między korpusem. Dzięki ich pracy listwa przesuwa się, tworząc zacięcia na zębniku. W układzie kierowniczym zużyć może się także kamień dociskowy, który ma za zadanie regulować docisk listwy do rozdzielacza. Przyczyną awarii może być zbyt luźne lub zbyt mocne jej dociśnięcie oraz sama korozja listwy.

Jazda z zepsutą maglownicą może doprowadzić do tragedii, zwłaszcza gdy stopień jej zużycia jest już bardzo zaawansowany. Samodzielnie trudno jednoznacznie określić, co powoduje stuki w maglownicy. Dlatego też sugerujemy pomoc fachowca. Dzięki profesjonalnej ocenie stanu i jakości poszczególnych elementów przekładni kierowniczej zyskujemy gwarancję wykonania prac najwyższej jakości. Nie musimy od razu wymieniać tej części. Częstym wyjściem z sytuacji jest regeneracja.

Maglownica jak nowa

Regeneracja przekładni kierowniczej jest procesem dosyć skomplikowanym, ale nie wymagającym dużego nakładu czasowego. Składa się z kilku etapów, wykonywanych w określonej kolejności. Pozwala to na uporządkowanie wykonywanych prac naprawczych, określenie indywidualnych potrzeb i sprostanie oczekiwaniom klienta. Każda czynność jest uzgadniana z nim indywidualnie, dzięki czemu zyskuje on gwarancję wiedzy na temat wszelkich podejmowanych działań. Jeżeli regeneracja maglownicy nie opłaca się, klient sam może zdecydować, co z nią dalej zrobić.

stuki w maglownicy

Wszelkie prace naprawcze poprzedza diagnoza. Oceny stanu technicznego maglownicy dokonujemy na stanowisku diagnostycznym. Na tej podstawie wykonujemy wszelkie prace naprawcze. Kolejnym etapem regeneracji przekładni kierowniczej jest demontaż wszystkich jej części. Pozwala to na jeszcze bardziej szczegółową ocenę ich jakości i sprawności. Wymieniamy lub naprawiamy zepsute elementy, wykonujemy nowe uszczelnienia oraz konserwację. Ostatnim etapem prac naprawczych jest ponowny montaż części. Na końcu maglownica przechodzi test jakości, dzięki któremu upewniamy się, czy nie mamy do czynienia z nieszczelnościami lub innymi usterkami. To one najczęściej powodują kolejne awarie. Na wykonywaną regenerację maglownicy klient otrzymuje roczną gwarancję – jesteśmy bowiem pewni, że nasza praca odznacza się wysoką jakością wykonania.

Aby zapobiec nadmiernemu oraz zbyt szybkiemu zużywaniu się przekładni kierowniczej, warto sprawdzać i kontrolować jej stan podczas każdej wizyty w zakładzie mechanicznym. Wystarczy rzut oka, by ocenić, czy maglownica nie wymaga regeneracji lub chociażby oczyszczenia. Musimy pamiętać bowiem o tym, że ze względu na swoje umiejscowienie, jest ona szczególnie narażona na działanie szkodliwych warunków atmosferycznych oraz korozję. Nie bez znaczenia jest również brud, który osiada na poszczególnych jej częściach, tworząc niekiedy dosyć grubą warstwę. Może to doprowadzić do licznych nieszczelności, zwłaszcza dotyczących gumowych części maglownicy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Main Menu

Call Now Button